Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014

ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΕ ΑΕΙ - ΤΕΙ (6 ΣΕΠΡΕΜΒΡΙΟΥ 2014)



Κάποια σχόλια για τον παραπάνω προσωρινό πίνακα.
α) Ο πίνακας είναι ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΣ μέχρι τώρα 6-Σεπτ- 2014. Προέρχεται από ανάγνωση νόμων, ανακοινώσεων, δημοσιευμάτων και γενικά ο,τιδήποτε αφορούσε τον νέο τρόπο εισαγωγής και το νέο λύκειο. Μια ανακοίνωση του Υπουργείου μπορεί να ανατρέψει τα δεδομένα.
β) Οι προσαρμογές που θα υπάρχουν στον ΒΠΑ ( οι τρεις τάξεις του Λυκείου ως πέμπτος βαθμός στην εξαγωγή του μέσου όρου) δεν είναι συμμετρικές. Οι τέσσερις βαθμοί των Πανελληνίων είναι αυτοί που καθορίζουν κυρίως τον τελικό βαθμό. Ο ΒΠΑ αν είναι πολύ χαμηλότερος από τον ΜΟ των τεσσάρων μαθημάτων, προσαρμόζεται και σε ρίχνει αρκετά. Αν ο ΒΠΑ είναι πολύ μεγαλύτερος από τον ΜΟ των τεσσάρων μαθημάτων πάλι προσαρμόζεται αλλά σε ανεβάζει λίγο.
γ) Σταματάει η μεταπήδηση υποψηφίων από ένα πεδίο στο άλλο. Τα μόρια που θα βγάζει κάποιος θα αφορούν μόνο πεδίο και μια ομάδα σχολών. Κάποιος π.χ που δηλώνει τρίτο (επιστήμες υγείας) θα μπορεί να διαγωνίζεται μόνο για σχολές του τρίτου (ιατρικές - παραιατρικές). Αυτό έχει τα θετικά του και τα αρνητικά του. Το θετικό είναι οτι σταματάει η ανάδειξη ενός μόνο μαθήματος ως ρυθμιστικό παράγοντα για να βγάλεις μόρια σε πεδίο άσχετο με την ομάδα μαθημάτων και την κατεύθυνση που ακολουθούσες. Ενώ η μεταρρύθμιση Αρσένη (1998) προέβλεπε εξέταση σε 9 μαθήματα με τον μαθητή να βγάζει μόρια σε όλα τα επιστημονικά πεδία (με τις αντίστοιχες λελογισμένες ποινες - μειώσεις αν πήγαινες σε πεδίο ξένο προς την κατεύθυνσή σου), η μείωση από 9 σε 6 μαθήματα του 2005 ήρθε και εισήγαγε μια τεράστια αδικία. Υπήρχε πλέον ένα μάθημα επιλογής (αντί για τέσσερα) το οποίο σου ξεκλέιδωνε ένα ολόκληρο πεδίο. Για τους γνωρίζοντες στοιχειώδη μαθηματικά καταλαβαίνουν ότι άλλο πράγμα να έχεις ένα μάθημα στα έξι το οποίο να σου διαμορφώνει μέσο όρο και άλλο ένα στα εννιά. Έτσι για παράδειγμα ένας μαθητής της Θεωρητικής (5 θεωρητικά μαθήματα) που θα επέλεγε μάθημα επιλογής τα Μαθηματικά Γενικής ακόμα και τα πολλαπλής να μάντευε έγραφε 5-6 στα Μαθηματικά και μάζευε 11.000 - 12.000 μόρια στις Τεχνολογικές Επιστήμες καθώς τα μαθήματα της Θεωρητικής από την φύση τους προσφέρονται για υψηλότερες Βαθμολογίες σε σχέση με τα μαθήματα της Θετικής και της Τεχνολογικής (Μαθηματικά Κατ + Φυσική Κατ). Τα μόρια που μάζευε του δίνανε πρόσβαση σε χαμηλόβαθμα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ της Τεχνολογικης Κατεύθυνσης.
δ) Αυτό όμως που σταματάει με το νέο σύστημα είναι ταυτόχρονα και το αρνητικό του σημείο. Με το νέο σύστημα ο μαθητής (για παράδειγμα της Θεωρητικής) μαζεύει κάποια μόρια γύρω στα 11.000 - 12.000 τα οποία δεν θα του δίνουν πρόσβαση πουθενά. Ακόμα χειρότερα ένας πολύ καλός μαθητής που ενδιαφέρεται για το τρίτο πεδίο των Επιστημών Υγείας αλλά δεν τα καταφέρνει να πιάσει τα απαραίτητα μόρια μπορεί και να μην περάσει πουθενά καθώς δεν θα έχει μόρια (ούτε και τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης) για να εισέλθει σε κάποια Πολυτεχνική ή Θετική Σχολή όπως συνέβαινε μέχρι τώρα. Η επιστροφή δηλαδή της Παλιάς Δεύτερης Δέσμης όπου υπάρχουν ακόμα και στην Χρυσούπολη μαθητές του Τότε, πολύ αξιόλογοι που δεν περάσαν ΠΟΥΘΕΝΑ επειδή είχαν επιλέξει να αναμετρηθούν με την πρόκληση των υψηλόβαθμων σχολών των Επιστημών Υγείας (ή περάσανε με την τρίτη) ενώ αν επέλεγαν την πρώτη Δέσμη θα ήταν περασμένοι σε κάποιο υψηλόβαθμο Πολυτεχνείο.
ε) Επιστρέφει η Δέσμη του Λαού (4η Δέσμη). Είναι το τέταρτο Ε.Π.Ε. με εύκολα Μαθηματικά, Κοινωνιολογία, Οικονομικά. Αυτό θα δημιουργήσει στρατό Οικονομολόγων χωρίς καλό Μαθηματικό Υπόβαθρο. Η χώρα χρειάζεται καλούς Οικονομολόγους και Οικονομικά χωρίς Μαθηματικά δεν γίνεται.
στ) Το 5ο ΕΠΕ (Παιδαγωγικά), αποτελεί μία ανατροπή στα μέχρι τώρα δεδομένα. Για χρόνια τώρα, το να γίνεις Δάσκαλος αποτελούσε προνόμιο κυρίως των Θεωρητικών Επιστημών. Αυτό όμως δημιούργησε Δασκάλους χωρίς Μαθηματικό και Φυσικό Υπόβαθρο. Τα παιδιά μας στο Δημοτικό μαθαίνουν καλά Γλώσσα και Ανάγνωση αλλά από Μαθηματικά και Φυσική τα πράγματα δεν ήταν όπως τα περιμένουμε. Μια πολύ καλή κίνηση από το Υπουργείο.
Κατά την γνώμη μου το νέο σύστημα έχει θετικά και αρνητικά στοιχεία. Μάλλον τα αρνητικά είναι περισσότερα από τα θετικά. Για παράδειγμα, τα παιδιά μπαίνουν από την Α Λυκείου σε διαδικασία Πανελληνίων, με τράπεζα θεμάτων, με ποσοστά συμμετοχής της κάθε τάξης στον ΒΠΑ κ.ο.κ. (θα δώσουν 3 Χ 10 Χ 3 = 90 ΩΡΕΣ περίπου τελικών εξετάσεων στα τρία χρόνια του Λυκείου πέρα από τα διαγωνίσματα) και τελικά μεγαλύτερη σημασία έχουν οι 3Χ4=12 ώρες των τεσσάρων μαθημάτων της Τρίτης Λυκείου.
Η επιστροφή στο σύστημα του 1998 με τα 9 μαθήματα στην Τρίτη Λυκείου και τις εξετάσεις στην Δευτέρα οι οποίες δίνανε 30% του τελικού βαθμού μόνο αν ήταν πάνω από τους βαθμούς της τρίτης ήταν το καλύτερο δυνατό σύστημα. Οι βαθμοί της Δευτέρας λαμβάνονταν υπόψη μόνο αν ήταν υπέρ του Μαθητή, μόνο αν ήταν μεγαλύτεροι της Τρίτης. Αν ήταν μικρότεροι της Τρίτης δεν λαμβάνονταν καθόλου υπόψη. Επίσης είχες εξέταση σε 9 μαθήματα τα οποία σου δίνανε βαθμολογίες και στα 5 πεδία. Έτσι δεν χαθήκαν μαθητές που από λάθος επιλογή πεδίου δεν βγάλανε τα απαιτούμενα μόρια για να περάσουν κάπου. Είχαν τις γνώσεις να περάσουν σε άλλο επιστημονικό πεδίο (με μικρή απώλεια μορίων). Αυτό που θα γίνει τα επόμενα χρόνια θα εισαγάγει τεράστιες αδικίες σε βάρος μαθητών.

Επαναλαμβάνω οτι περιμένουμε ανακοινώσεις από το Υπουργείο που θα τροποποιήσει τον παρακάτω πίνακα. Μέχρι στιγμής ισχύει κανονικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: