Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014

ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 2015-2016 (21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2014).

Με τις εξαγγελίες Λοβέρδου ουσιαστικά δημιουργούνται 6 επιστημονικά πεδία σπάζοντας τις τεχνολογικές σπουδές σε δυο μέρη:
Τεχνολογικές με Χημεία (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Γλώσσα, ΒΠΑ)
Τεχνολογικές με Πληροφορική (Μαθηματικά, Φυσική, Πληροφορική, Γλώσσα, ΒΠΑ).
Το μεγάλο πρόβλημα σε τέτοιου είδους διαχωρισμούς είναι η πρόσβαση από 2 ή από 3 επιστημονικά πεδία στην ίδια σχολή. Από την άλλη πλευρά μάλλον έχω πολύ καλή μνήμη για να θυμάμαι τι γινόταν επι Δεσμών όπου χιλιάδες αριστούχοι μαθητές (ακόμα και συμμαθητές μου) χαθήκαν και δεν πέρασαν σε υψηλόβαθμη σχολή (ή ακόμα χειρότερα δεν πέρασαν πουθενά) επειδή επέλεξαν την τότε δεύτερη δεσμη (Ιατρικές) η οποία είχε πολύ υψηλές απαιτήσεις.
Η διάσπαση των σχολών σε 6 πλέον επιστημονικά πεδία θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και τεράστιες αδικίες τα οποία θα τα βιώσει ο μαθητής και η οικογένειά του τα επόμενα χρόνια.
Κατά την γνώμη μου η επαναφορά του αρχικού συστήματος Αρσένη (1998 -2005) είναι ο καλύτερος και δικαιότερος τρόπος εισαγωγής
α) με εξετάσεις σε 9 μαθήματα
β) εξετάσεις και στην Β και στην Γ λυκείου
γ) Στο τέλος είχε ο μαθητής μόρια και στα 5 επιστημονικά πεδία (τα οποία καθορίζονταν ανάλογα με τους συντελεστές του κάθε μαθήματος). Δεν χάνονταν μαθητές. Όλοι (οι 70.000 περίπου καλύτεροι) κάπου περνούσαν.
δ) Ο βαθμός της Β λυκείου έπαιζε ρόλο στον τελικό βαθμό κατά 30% και της Γ λυκείου κατά 70% . Αν ο βαθμός της Β λυκείου ήταν χαμηλότερος από τον βαθμό της Γ, δεν έπαιζε ρόλο στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού. Λειτουργούσε μόνο υπέρ του μαθητή για να τον ανεβάσει στα μόρια. Ουσιαστικά δηλαδή οι εξετάσεις ήταν στην Τρίτη Λυκείου.
Ένα επίσης πολιτικό πρόβλημα είναι πότε το υπουργείο θα αποφασίσει το σύστημα εισαγωγής; Εδώ και τρία χρόνια εξαγγέλουν διάφορα πράγματα, ανακοινώσεις κτλ και δεν έχουν κατασταλάξει στο τι θα κάνουν. Θα τολμήσω να πω από αυτά που καταλαβαίνω (δοξα τω θεω μαθηματικά ξέρω) οτι μάλλον δεν ξέρουν τι τους γίνεται
α) γιατί δεν μπορούν να σταθμίσουν και να προβλέψουν τα αποτελέσματα των αποφάσεων τους σε ομάδες μαθητών (σύνολα) με διαφορετικά μαθήματα. Δεν ξέρουν Μαθηματικά.
β) δεν ξέρουν την Ιστορία των Πανελληνίων και τους εκάστοτε τρόπους εισαγωγής. Δεν έχουν επαφή με την Ελληνική Πραγματικότητα του 1970, του 1980 και του 1990 να αντλήσουν γνώσεις από την εμπειρία των προηγούμενων τρόπων εισαγωγής. Και πως να έχουν άλλωστε αφού οι περισσότεροι σύμβουλοι αποφοίτησαν από Κολέγια και σπούδασαν στο εξωτερικό.
Εν ολίγοις ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΜΑΣ !!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: