Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΤΗΝ GOOGLE

Μετά από 15 μέρες δημοσίευσης στο ιστολόγιο http://gevardakis.blogspot.gr/, έβαλα στην google τις λέξεις ημιτονα συνημιτονα λογαριθμοι. Βγάζει το ιστολόγιό μου στη δεύτερη θέση



 και τον τριγωνομετρικό κύκλο, που έχω φτιάξει εγω χειρόγραφα, στην πρώτη θέση.


Μου κάνει εντύπωση που αυτός ο χρηστικός τριγωνομετρικός κύκλος που δίνω στους μαθητές μου εδώ και 12 χρόνια (στην τελευταία σελίδα του τυπολογίου φυσικής), έχει τόσες προβολές μέσα σε 15 περίπου μέρες, λογικά από όλη την Ελλάδα. Δεν περίμενα επίσης να βρεθεί στην πρώτη ουσιαστικά θέση σε όλη την Ελλάδα στην αναζήτηση της Google ανάμεσα σε τόσους  τέτοιου είδους συνοπτικούς, χρηστικούς μαθηματικούς και φυσικούς οδηγούς που υπάρχουν δημοσιευμένοι σε τόσα κεντρικά φροντιστήρια και εκπαιδευτικούς.









Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ Α ΚΑΙ Β ΛΥΚΕΙΟΥ

Άνοιξε η τράπεζα θεμάτων της Β Λυκείου.

Για Φυσική Γενικής Β Λυκείου ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ.

Για Φυσική Προσανατολισμού Β Λυκείου ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ.

Για Χημεία Γενικής Β Λυκείου ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Για ΟΛΑ τα μαθήματα της Β Λυκείου ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ.

Για Φυσική Α Λυκείου ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ.

Για Χημεία Α Λυκείου ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ.

 Για ΟΛΑ τα μαθήματα της Α Λυκείου ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ.










Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

Διαγωνισματα του μηνα

Περιμενοντας τους μαθητες για να γραψουν τα διαγωνισματα του μηνα. Απο τις 6.30 το πρωι της Κυριακης ετοιμαζω φωτοτυπιες, τροποποιω θεματα και προσαρμοζω εκφωνησεις στις εκπαιδευτικες αναγκες του καθε μαθητη.

Των Ελλήνων οι κοινότητες

Εξαιρετικό Άρθρο. Το αναδημοσιεύω για να μπορώ να το διαβάζω συνέχεια και πολλές φορές. 





Των Ελλήνων οι κοινότητες

Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014

ΦΡΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΥΛΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΝΕΛΛΗ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ

Για όσους έμειναν έκπληκτοι από την συμπεριφορά του κ. Στύλιου, τα παρακάτω τα έγραψα στις 3 Σεπτεμβρίου 2014 (δείτε το post), όταν έκπληκτος έμαθα οτι ο Ακραίος Στύλιος έγινε Υφυπουργός (Ακόμα και τώρα δυσκολεύομαι να το πιστέψω). Εγώ λέω καλύτερα που έγινε έτσι και τον παραίτησαν σήμερα. Φαντάζεστε τον υφυπουργό να βγάζει ανακοίνωση στις 8 Ιανουαρίου 2015 για τα 24 χρόνια από την δολοφονία του καθηγητή Τεμπονέρα στην Πάτρα; Ως τι θα μιλούσε; Καλύτερα που έγινε έτσι σήμερα και έφυγε από το Υπουργείο. Διεσώθη η κομματική του διαδρομή !!!!


(Δική μου ανάρτηση - 3 Σεπτεμβριου 2014) : Φιλε και συμφοιτητη Κοσμα εχω πεσει απο τα συννεφα. Θυμαμαι κατι ηλεκτρισμενες συνελευσεις στην Α31 εκεινα τα χρονια. Αυτο ως ενα βαθμο ειχε ενδιαφερον. Φοιτητες και νεοι τοτε θα πουμε και μια κουβεντα παραπανω. Αυτο που προσπαθω να ξεκαθαρισω στην μνημη μου ειναι η συνελευση στα μεσα Ιανουαριου 1991 (Για την ακρίβεια Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 1991) την μερα που δολοφονηθηκε απο Τραμπουκους Ακροδεξιους ο συγχωρεμενος Τεμπονερας. Στην συνελευση του Φυσικου Α.Π.Θ. την επομενη μερα προσπαθω να θυμηθω ποιοι μιλησαν απο την ΔΑΠ τι ακριβως ειπαν ( η καλυτερα αν σεβαστηκαν τον νεκρο) και αν ηταν ο νεος υφυπουργος αναμεσα τους. Αν δεν με απατα η μνημη μου (πρεπει να ειμαι ομως σιγουρος για να μην παρω αμαρτια σε βαρος του νεου υφυπουργου), μαλλον η εξελιξη και οσα ειπωθηκαν στη συνελευση εκεινο το πρωι δειχνει οτι ο εν λογω βουλευτης δεν επρεπε να μπει υφυπουργος Παιδειας. Ας τον βαζανε σε αλλο υπουργειο αλλα οχι στο Παιδειας.

ΣΧΟΛΙΟ -1  Δεν τον γνώρισα προσωπικά, αλλά ήταν μπροστάρης στις συνελεύσεις . Καλά έκανε και υπερασπιζόταν τις ιδέες του. Αλλά ήταν ακραίος !!! Ακραίοι υπάρχουν σε όλα τα κόμματα. Και τραμπούκοι επίσης. Απλά βλέποντας το βίντεο σήμερα θυμήθηκα τα δοξασμένα χρόνια των συνελεύσεων του Φυσικού. Σήμερα στην Βουλή ήταν σαν να μιλούσε σε Συνέλευση του Φυσικού. Και πάλι λίγα του ξέφυγαν. Δεν θυμάμαι τελικα τι είχε γίνει την Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 1991. Το πιο πιθανό εκείνο το πρωι να μην είχε τολμήσει να πατήσει το πόδι του στο Πανεπιστήμιο κανένας από την Παράταξη που ήταν υπεύθυνη πολιτικά για την δολοφονία του Τεμπονέρα. Αλλά στις υπόλοιπες συνελεύσεις έδινε ρεσιτάλ. Μια φορά θυμάμαι είχε ξεφύγει τόσο που ανέφερε για τον Λαλιώτη ( Παλιοπασόκοι ουυυυυυυυυυυυυ) που συνεργάζεστε με αναρχικούς ( και ξαναούρλιαζε κάτι μακρόσυρτα ουυυυυυυυυυυυυυυ). Κραύγαζε και ούρλιαζε !!!! Οι υπόλοιποι της ΔΑΠ, από ότι θυμάμαι ήταν πολύ συγκροτημένα, ενημερωμένα και μετριοπαθή άτομα, με αποψεις, θέσεις. Ήταν μαχητικοί, πολύ καλοί ομιλητές και τους σεβόσουνα απόλυτα ως πολιτικούς αντιπάλους. Ήταν και είναι και καλά παιδιά. Αυτός μόνο είχε ένα στυλ πολύ extreme. Τραμπουκισμούς όμως δεν είχε κάνει. Ήταν ακραίος στην διατύπωση των απόψεων και έχανε τον έλεγχο. Αυτό που έγινε και σήμερα .


ΣΧΟΛΙΟ -2 Στις απόψεις και στον τρόπο που τις διετύπωνε ναι. Για τραμπουκισμούς δεν είχα ακούσει τίποτα. Άλλωστε για μπάχαλο και τραμπουκισμούς στο Φυσικό, στους δρόμους και στο Πανεπιστήμιο, είχαμε και άλλες παρατάξεις και άλλους ακραίους που τα κατάφερναν !! Αυτός μόνο μιλούσε άγαρμπα και άκομψα !!


ΣΧΟΛΙΟ -3  Η πορεία του στο ΤΕΙ Άρτας χρίζει προσοχής. Όποιος βλέπει ημερομηνίες, ξέρει τους νόμους για τα κριτήρια πρόσληψης και τις κατάλληλες προυπηρεσίες καταλαβαίνει τι έγινε. Σε αυτό το σημείο όμως μια παρατήρηση. Σε όλη την Ελλάδα έχουν μετρηθεί πόσες είναι παρόμοιες περιπτώσεις που αθόρυβα βολεύονται κυρίως στην Τριτοβάθμια !!! Δεν του καταλογίζω αυτό. Αυτός τουλάχιστον εκτέθηκε στον πολιτικό στίβο και μπορούμε σήμερα να βλέπουμε το βιογραφικό του. Όλοι οι υπόλοιποι δίπλα μας (οι πάρα πολλοί) που δεν εκτείθενται και δεν τους παίρνει χαμπάρι κανείς !!!

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014

Διαγωνίσματα Φυσικής - Χημείας Γ Γυμνασίου

  • Διαγώνισμα Φυσικής Γ Γυμνασίου (Ταλαντώσεις- Κύματα - Φως). Πατήστε ΕΔΩ.
  • Τεστ Φυσικής Γ Γυμνασίου (Ηλεκτρικό Ρεύμα - Σύνδεση Αντιστάσεων). Πατήστε ΕΔΩ.
  • Διαγώνισμα Φυσικής Γ Γυμνασίου (Ηλεκτρικό Φορτίο - Ένταση Ι). Πατήστε ΕΔΩ.
  • Διαγώνισμα Φυσικής Γ Γυμνασίου (Ηλεκτρικό Φορτίο - Ένταση Ι - Συνδεσμολογία Αντιστάσεων - Ισχύς και Ενέργεια Ρεύματος). Πατήστε ΕΔΩ.
  • Διαγώνισμα Χημείας Γ Γυμνασίου. Πατήστε ΕΔΩ. 

ΤΥΠΟΛΟΓΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ - ΟΛΟΙ ΟΙ ΤΥΠΟΙ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ - ΥΛΗ 2002-2015

Αν θέλετε να δείτε και να κατεβάσετε τυπολόγιο με όλους τους τύπους της Φυσικής του Λυκείου, πατήστε ΕΔΩ.



ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ

1) ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΚΙΝΗΣΕΩΝ - ΔΥΝΑΜΕΩΝ - ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΠΤΩΣΗΣ.  ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ.

2) ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΚΙΝΗΣΕΩΝ -  ΔΥΝΑΜΕΩΝ - ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ . ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ.

3) ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΚΙΝΗΣΕΩΝ. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ.

4) ΤΕΣΤ ΚΙΝΗΣΕΩΝ. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ.

5) ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΚΙΝΗΣΕΩΝ - ΔΥΝΑΜΕΩΝ. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ.















Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014

Η Διδακτορική Διατριβή μου.

H Διδακτορική Διατριβή μου στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Πολυτεχνική Σχολή Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης - Ξάνθη 2006. 

"Φαινόμενα διασπάσεως σε στερεά μονωτικά υλικά: μελέτη διαδόσεως ηλεκτρικών δενδριτών", με επιβλέποντα Καθηγητή τον κ. Μιχαήλ Δανίκα.

http://phdtheses.ekt.gr/eadd/handle/10442/20822

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΠΑΣΚΕΤ (11 ΙΟΥΝΙΟΥ 2013)


 https://www.youtube.com/watch?v=vdZj5TaW95Y


Για όσους λίγους αγαπούν το Ελληνικό basket πάνω από την ομάδα τους:

Το Ελληνικό basket εδώ και περίπου 25 χρόνια, λειτουργεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Είναι από τα λίγα πράγματα στην Ελλάδα που βρίσκεται στην κορυφή σε Ευρωπαικό και σε Παγκόσμιο επίπεδο. Είμαστε περίπου 11 εκατ. και έχουμε καταφέρει τόσους τίτλους, διακρίσεις κοκ. Είναι μεγάλο κέρδος για το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΠΑΣΚΕΤ να κερδίζει μια Ελληνική ομάδα το Πανευρωπαικό Πρωτάθλημα (TO CHAMPIONS LEUGAE στο Basket) και να υπάρχει άλλη ομάδα που να την κερδίζει και να παίρνει το Ελληνικό πρωτάθλημα. Είναι επίσης μεγάλο κέρδος να παίζεται μπάσκετ τόσο υψηλού επιπέδου εδώ και τόσες δεκαετίες:
1) από τα ξυρισμένα κεφάλια του 1983,
2) το ΕΥΡΩΜΠΑΣΚΕΤ του 1987,
3) τα τρία final four του ΑΡΗ,
4) την πρώτη νίκη του Άρη απέναντι στην barcelona μέσα στην Βαρκελώνη, με τις χαμένες ελεύθερες βολές του Chicko Cibilio το 1988
4) τον αγώνα 4.00 τα ξημερώματα απέναντι στις ΗΠΑ, με το καλάθι του Γαλακτερού που δεν μέτρησε (θα τους κερδίζαμε από τότε) το 1990.
5) την δεύτερη θέση απέναντι στην πανίσχυρη ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ το 1989,
6) τα ευρωπαικά κύπελλα του ΠΑΟΚ και του ΑΡΗ,
7) τους τίτλους και τις συνεχείς παρουσίες στα final four του ΘΡΥΛΟΥ, του ΠΑΟ, της ΑΕΚ, του ΠΑΟΚ, του ΑΡΗ,
8) την πρώτη θέση της Εθνικής το 2005 στο Ευρωπαικο.
9) την νίκη με κατοστάρα της Εθνικής απέναντι στην DREAΜTEAM του NBA (να το ξαναπώ κερδίσαμε στον ημιτελικό την DREAMTEAM του ΝΒΑ με κατοστάρα) το 2006 και την δεύτερη θέση παγκόσμια.
 

 Νικος Γκαλης: "Το μπασκετ είναι πάνω από όλα θέαμα και παιχνίδι".

ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΕ ΑΕΙ - ΤΕΙ (6 ΣΕΠΡΕΜΒΡΙΟΥ 2014)



Κάποια σχόλια για τον παραπάνω προσωρινό πίνακα.
α) Ο πίνακας είναι ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΣ μέχρι τώρα 6-Σεπτ- 2014. Προέρχεται από ανάγνωση νόμων, ανακοινώσεων, δημοσιευμάτων και γενικά ο,τιδήποτε αφορούσε τον νέο τρόπο εισαγωγής και το νέο λύκειο. Μια ανακοίνωση του Υπουργείου μπορεί να ανατρέψει τα δεδομένα.
β) Οι προσαρμογές που θα υπάρχουν στον ΒΠΑ ( οι τρεις τάξεις του Λυκείου ως πέμπτος βαθμός στην εξαγωγή του μέσου όρου) δεν είναι συμμετρικές. Οι τέσσερις βαθμοί των Πανελληνίων είναι αυτοί που καθορίζουν κυρίως τον τελικό βαθμό. Ο ΒΠΑ αν είναι πολύ χαμηλότερος από τον ΜΟ των τεσσάρων μαθημάτων, προσαρμόζεται και σε ρίχνει αρκετά. Αν ο ΒΠΑ είναι πολύ μεγαλύτερος από τον ΜΟ των τεσσάρων μαθημάτων πάλι προσαρμόζεται αλλά σε ανεβάζει λίγο.
γ) Σταματάει η μεταπήδηση υποψηφίων από ένα πεδίο στο άλλο. Τα μόρια που θα βγάζει κάποιος θα αφορούν μόνο πεδίο και μια ομάδα σχολών. Κάποιος π.χ που δηλώνει τρίτο (επιστήμες υγείας) θα μπορεί να διαγωνίζεται μόνο για σχολές του τρίτου (ιατρικές - παραιατρικές). Αυτό έχει τα θετικά του και τα αρνητικά του. Το θετικό είναι οτι σταματάει η ανάδειξη ενός μόνο μαθήματος ως ρυθμιστικό παράγοντα για να βγάλεις μόρια σε πεδίο άσχετο με την ομάδα μαθημάτων και την κατεύθυνση που ακολουθούσες. Ενώ η μεταρρύθμιση Αρσένη (1998) προέβλεπε εξέταση σε 9 μαθήματα με τον μαθητή να βγάζει μόρια σε όλα τα επιστημονικά πεδία (με τις αντίστοιχες λελογισμένες ποινες - μειώσεις αν πήγαινες σε πεδίο ξένο προς την κατεύθυνσή σου), η μείωση από 9 σε 6 μαθήματα του 2005 ήρθε και εισήγαγε μια τεράστια αδικία. Υπήρχε πλέον ένα μάθημα επιλογής (αντί για τέσσερα) το οποίο σου ξεκλέιδωνε ένα ολόκληρο πεδίο. Για τους γνωρίζοντες στοιχειώδη μαθηματικά καταλαβαίνουν ότι άλλο πράγμα να έχεις ένα μάθημα στα έξι το οποίο να σου διαμορφώνει μέσο όρο και άλλο ένα στα εννιά. Έτσι για παράδειγμα ένας μαθητής της Θεωρητικής (5 θεωρητικά μαθήματα) που θα επέλεγε μάθημα επιλογής τα Μαθηματικά Γενικής ακόμα και τα πολλαπλής να μάντευε έγραφε 5-6 στα Μαθηματικά και μάζευε 11.000 - 12.000 μόρια στις Τεχνολογικές Επιστήμες καθώς τα μαθήματα της Θεωρητικής από την φύση τους προσφέρονται για υψηλότερες Βαθμολογίες σε σχέση με τα μαθήματα της Θετικής και της Τεχνολογικής (Μαθηματικά Κατ + Φυσική Κατ). Τα μόρια που μάζευε του δίνανε πρόσβαση σε χαμηλόβαθμα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ της Τεχνολογικης Κατεύθυνσης.
δ) Αυτό όμως που σταματάει με το νέο σύστημα είναι ταυτόχρονα και το αρνητικό του σημείο. Με το νέο σύστημα ο μαθητής (για παράδειγμα της Θεωρητικής) μαζεύει κάποια μόρια γύρω στα 11.000 - 12.000 τα οποία δεν θα του δίνουν πρόσβαση πουθενά. Ακόμα χειρότερα ένας πολύ καλός μαθητής που ενδιαφέρεται για το τρίτο πεδίο των Επιστημών Υγείας αλλά δεν τα καταφέρνει να πιάσει τα απαραίτητα μόρια μπορεί και να μην περάσει πουθενά καθώς δεν θα έχει μόρια (ούτε και τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης) για να εισέλθει σε κάποια Πολυτεχνική ή Θετική Σχολή όπως συνέβαινε μέχρι τώρα. Η επιστροφή δηλαδή της Παλιάς Δεύτερης Δέσμης όπου υπάρχουν ακόμα και στην Χρυσούπολη μαθητές του Τότε, πολύ αξιόλογοι που δεν περάσαν ΠΟΥΘΕΝΑ επειδή είχαν επιλέξει να αναμετρηθούν με την πρόκληση των υψηλόβαθμων σχολών των Επιστημών Υγείας (ή περάσανε με την τρίτη) ενώ αν επέλεγαν την πρώτη Δέσμη θα ήταν περασμένοι σε κάποιο υψηλόβαθμο Πολυτεχνείο.
ε) Επιστρέφει η Δέσμη του Λαού (4η Δέσμη). Είναι το τέταρτο Ε.Π.Ε. με εύκολα Μαθηματικά, Κοινωνιολογία, Οικονομικά. Αυτό θα δημιουργήσει στρατό Οικονομολόγων χωρίς καλό Μαθηματικό Υπόβαθρο. Η χώρα χρειάζεται καλούς Οικονομολόγους και Οικονομικά χωρίς Μαθηματικά δεν γίνεται.
στ) Το 5ο ΕΠΕ (Παιδαγωγικά), αποτελεί μία ανατροπή στα μέχρι τώρα δεδομένα. Για χρόνια τώρα, το να γίνεις Δάσκαλος αποτελούσε προνόμιο κυρίως των Θεωρητικών Επιστημών. Αυτό όμως δημιούργησε Δασκάλους χωρίς Μαθηματικό και Φυσικό Υπόβαθρο. Τα παιδιά μας στο Δημοτικό μαθαίνουν καλά Γλώσσα και Ανάγνωση αλλά από Μαθηματικά και Φυσική τα πράγματα δεν ήταν όπως τα περιμένουμε. Μια πολύ καλή κίνηση από το Υπουργείο.
Κατά την γνώμη μου το νέο σύστημα έχει θετικά και αρνητικά στοιχεία. Μάλλον τα αρνητικά είναι περισσότερα από τα θετικά. Για παράδειγμα, τα παιδιά μπαίνουν από την Α Λυκείου σε διαδικασία Πανελληνίων, με τράπεζα θεμάτων, με ποσοστά συμμετοχής της κάθε τάξης στον ΒΠΑ κ.ο.κ. (θα δώσουν 3 Χ 10 Χ 3 = 90 ΩΡΕΣ περίπου τελικών εξετάσεων στα τρία χρόνια του Λυκείου πέρα από τα διαγωνίσματα) και τελικά μεγαλύτερη σημασία έχουν οι 3Χ4=12 ώρες των τεσσάρων μαθημάτων της Τρίτης Λυκείου.
Η επιστροφή στο σύστημα του 1998 με τα 9 μαθήματα στην Τρίτη Λυκείου και τις εξετάσεις στην Δευτέρα οι οποίες δίνανε 30% του τελικού βαθμού μόνο αν ήταν πάνω από τους βαθμούς της τρίτης ήταν το καλύτερο δυνατό σύστημα. Οι βαθμοί της Δευτέρας λαμβάνονταν υπόψη μόνο αν ήταν υπέρ του Μαθητή, μόνο αν ήταν μεγαλύτεροι της Τρίτης. Αν ήταν μικρότεροι της Τρίτης δεν λαμβάνονταν καθόλου υπόψη. Επίσης είχες εξέταση σε 9 μαθήματα τα οποία σου δίνανε βαθμολογίες και στα 5 πεδία. Έτσι δεν χαθήκαν μαθητές που από λάθος επιλογή πεδίου δεν βγάλανε τα απαιτούμενα μόρια για να περάσουν κάπου. Είχαν τις γνώσεις να περάσουν σε άλλο επιστημονικό πεδίο (με μικρή απώλεια μορίων). Αυτό που θα γίνει τα επόμενα χρόνια θα εισαγάγει τεράστιες αδικίες σε βάρος μαθητών.

Επαναλαμβάνω οτι περιμένουμε ανακοινώσεις από το Υπουργείο που θα τροποποιήσει τον παρακάτω πίνακα. Μέχρι στιγμής ισχύει κανονικά.

1987 ΤΥΜΠΑΝΑ ΠΟΛΕΜΟΥ (31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2014)

https://www.youtube.com/watch?v=jsoJP7YrlUo

Κάθε άνθρωπος και κάθε κόμμα έχει τις καλές και τις κακές στιγμές του. Επειδή πλησιάζει η 3η Σεπτέμβρη και συμπληρώνονται 40 χρόνια από την ίδρυση του ΠΑΣΟΚ (3η Σεπτέμβρη 1974 - 3η Σεπτέμβρη 2014), η κρίση του 1987 και ο ΗΓΕΤΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, είχε κάνει όλους τους Έλληνες υπερήφανους τότε για την Στάση του απέναντι στους Τούρκους. Η Ελλάδα βρέθηκε ένα βήμα πριν τον Πόλεμο με Άξιο Αρχηγό τον Ανδρέα Παπανδρέου. Οι Στρατιώτες και οι Ναύτες που έπαιρναν απολυτήριο εκείνες τις μέρες έσκιζαν τα χαρτιά για να παραμείνουν στις θέσεις τους και να αντιμετωπίσουν τους Τούρκους. Οσοι είναι από Θράκη θυμούνται τις κινήσεις του Ελληνικού Στρατού σχετικά με την μειονότητα (δεν γράφω τίποτα παραπάνω). Σύμφωνα με το σύνθημα του Ανδρέα και του ΠΑΣΟΚ " Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΗ".

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΜΕΣΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ 1970

Στο παρακάτω περιστατικό δεν ήμουν φυσικά παρών και δεν ξέρω αν έγινε όπως ακριβώς το άκουσα. Το μεταφέρω όμως, όπως ακριβώς το άκουσα από έναν από τους συμμετέχοντες.
«Στα μέσα της δεκαετίας του ‘70, στην οδό Τσιμισκή της Θεσσαλονίκης, έξω από γνωστό κεντρικό ζαχαροπλαστείο, ένα παντρεμένο ζευγάρι περπατούσε για την απογευματινή του βόλτα. Ο σύζυγος ήταν καθηγητής της Νομικής του Αριστοτελείου στην σημερινή βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή (τότε ήταν διαφορετική η ιεραρχία). Μια παρέα νεαρών φοιτητών της Νομικής πλησιάζει τον καθηγητή τους με πολύ καλή διάθεση και από τις δυο πλευρές και μετά την σύντομη συνομιλία, ένας από τους φοιτητές ξεκινά με τον Καθηγητή μία μορφής «κόντρα». Επιλέγουν ένα νομικό θέμα (μάλλον από κάποιο Δίκαιο) το οποίο ήταν γραμμένο μάλλον σε καθαρεύουσα, και για αρκετή ώρα, ρωτούσε ο ένας στα Λατινικά και απαντούσε ο άλλος στα Αρχαία Ελληνικά και αντίστροφα δηλαδή ο δεύτερος ρωτούσε κάτι στα Λατινικά και απαντούσε ο πρώτος στα Αρχαία Ελληνικά, προσπαθώντας συνεχώς να φέρει ο ένας σε δύσκολη θέση τον άλλο. Τα υπόλοιπα μέλη της φοιτητοπαρέας και η σύζυγος του Καθηγητή παρακολουθούσαν σχεδόν με το στόμα ανοιχτό αυτή την συνομιλία μεταξύ Καθηγητή – νεαρού φοιτητή που διήρκεσε περίπου ένα τέταρτο.
Κάποια στιγμή ολοκληρώθηκε αυτός ο ανταγωνισμός γνώσεων, ταχύτητας μετάφρασης και νομικών όρων, χαιρέτησαν εγκάρδια οι φοιτητές το ζευγάρι και ο καθένας συνέχισε την βόλτα του. Η σύζυγος ρώτησε τον καθηγητή με θαυμασμό και απορία για τον νεαρό φοιτητή «ποιο είναι αυτό το παλιόπαιδο που τολμά και προκαλεί τον Καθηγητή του σε τέτοιου είδους συναγωνισμούς». Η απάντηση του καθηγητή ήταν ότι ο εν λόγω φοιτητής ήταν ένας από τους καλύτερους (ή ο καλύτερος) φοιτητής Νομικής που πέρασε ποτέ από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.»

Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΠΙΟ ΖΕΣΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ




Ο Παράδεισος πιο ζεστός από την Κόλαση !!! Παλιά δημοσίευση του φίλου Ηλία Λιακατά στο περιοδικό "Φαινόμενο" του Τμήματος Φυσικής ΑΠΘ 1995.

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΒΑΡΔΑ ΣΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΟ 1453.


Αναφορά για τις οικογένειες ΒΑΡΔΑ που το βράδυ της Άλωσης στις 28 Μαιου 1453 διέφυγαν μαζί με άλλες οικογένειες από την Κωνσταντινούπολη με προορισμό την Κρήτη, όπου και παρέμειναν. Ακριβώς πριν 560 χρόνια τέτοια μέρα. Βιβλίο : Νέα Ελληνική Ιστορία 1204-1985, Απόστολος Βακαλόπουλος, σελ. 45, Εκδόσεις Βάνιας.




ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΠΑΣΚΕΤ ΚΑΙ ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΛΗΣ (22 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2013).

Ολοι οι μπασκετικοι οπαδοί να αναβουμε Λαμπαδα 1,83 μ. στον Νικο Γκαλη και στον Αρη που τον εφερε στην Ελλαδα. Στον τελικο του Eurobasket που δειχνει τωρα η τηλεοραση σχεδον ολοι οι παικτες εχουν περασει απο την Ελλαδα (και ορισμενοι δεν δεσανε με το υψηλο επιπεδο του Ελληνικου Μπασκετ). Το μπασκετ στην Ελλαδα ισως ειναι ο μοναδικος θεσμος που απαιτει οργανωση πειθαρχια υποδομες και συλλογικη προσπαθεια και εδω και δεκαετιες λειτουργει ΑΨΟΓΑ.

ΑΝΑΤΟΛΗ ΗΛΙΟΥ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ (24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2013).


ΑΘΛΕΤΙΚΟ - ΤΣΕΛΣΙ, Χουλιγκανισμός και Έλλειψη Πολιτισμού.

Οι παίκτες της Αθλέτικο εκτελούν κόρνερ και οι οπαδοί της Τσέλσι κάθονται στην θέση τους. Ούτε αντικείμενα ούτε βρισιές ούτε τάφρους ούτε κάγκελα. Αν το δούμε ποτέ αυτό σε Ελληνικό γήπεδο θα έχουμε γίνει φ'ιλαθλοι και η χώρα μας πολιτισμένο κράτος. Μέχρι τότε περαστικά μας.

ΚΟΥΝΟΥΠΙΑ ΣΤΗΝ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ (30 ΜΑΙΟΥ 2014).

"Μπήκε ένα κουνούπι στο δωμάτιο το βράδυ και δεν με άφησε να κοιμηθω!!!"
"Χθες το βράδυ με τσίμπησε ένα κουνούπι και μου έκανε μια μεγάλη μελανιά"
Είναι φράσεις μου μπορεί να ακούσεις από Καβαλιώτη αλλά δεν θα τις ακούσεις ΠΟΤΕ από Χρυσουπολίτη. Ένα κουνούπι ίσον κανένα κουνούπι για Χρυσουπολίτη .
Πριν απο λίγο έβλεπα ειδήσεις σε τοπικό κανάλι που κάτοικοι περιοχών της Καβάλας (Αγ, Παρασκευή, Βύρωνας) διαμαρτύρονται επειδή λόγω των κουνουπιών δεν μπορούν να κάτσουν στα μπαλκόνια τους ( Καλά κάνουν και διαμαρτύρονται οι άνθρωποι). Αν κάτσουν όμως για δυο ώρες σε μπαλκόνι της Χρυσούπολης και της Κεραμωτής θα αλλάξουν την άποψή τους για πολλά πράγματα περί κουνουπιών !!!!

ΚΛΙΜΑ - ΒΡΟΧΕΣ - ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΡΟΠΙΚΟΥ (19 ΙΟΥΝΙΟΥ 2014).

Βρεχει σχεδον καθημερινα εδω και τρεις μηνες. Θυμαμαι και παλαιοτερα να βρεχει καθημερινα με μικρης διαρκειας απογευματινα μπουρινια αλλα διαρκουσε μισο μηνα περιπου. Πρωτη φορα γινεται Απριλιο Μαιο και Ιουνιο. Συμφωνα με ερευνα του Αστεροσκοπειου Αθηνων αλλα και απο αλλες μελετες το κλιμα της Ελλαδας απο Ευκρατο Μεσογειακο θα μετατραπει σταδιακα απο το 2030 σε Τροπικο. Αν και τα επομενα χρονια παρατηρησουμε τρεις μηνες καθημερινης βροχοπτωσης μαλλον πρεπει να ανησυχουμε οτι η μεταβαση απο το Ευκρατο Μεσογειακο στο Μεσογειακο με στοιχεια Τροπικου εχει αρχισει νωριτερα.

ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 2015-2016 (21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2014).

Με τις εξαγγελίες Λοβέρδου ουσιαστικά δημιουργούνται 6 επιστημονικά πεδία σπάζοντας τις τεχνολογικές σπουδές σε δυο μέρη:
Τεχνολογικές με Χημεία (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Γλώσσα, ΒΠΑ)
Τεχνολογικές με Πληροφορική (Μαθηματικά, Φυσική, Πληροφορική, Γλώσσα, ΒΠΑ).
Το μεγάλο πρόβλημα σε τέτοιου είδους διαχωρισμούς είναι η πρόσβαση από 2 ή από 3 επιστημονικά πεδία στην ίδια σχολή. Από την άλλη πλευρά μάλλον έχω πολύ καλή μνήμη για να θυμάμαι τι γινόταν επι Δεσμών όπου χιλιάδες αριστούχοι μαθητές (ακόμα και συμμαθητές μου) χαθήκαν και δεν πέρασαν σε υψηλόβαθμη σχολή (ή ακόμα χειρότερα δεν πέρασαν πουθενά) επειδή επέλεξαν την τότε δεύτερη δεσμη (Ιατρικές) η οποία είχε πολύ υψηλές απαιτήσεις.
Η διάσπαση των σχολών σε 6 πλέον επιστημονικά πεδία θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και τεράστιες αδικίες τα οποία θα τα βιώσει ο μαθητής και η οικογένειά του τα επόμενα χρόνια.
Κατά την γνώμη μου η επαναφορά του αρχικού συστήματος Αρσένη (1998 -2005) είναι ο καλύτερος και δικαιότερος τρόπος εισαγωγής
α) με εξετάσεις σε 9 μαθήματα
β) εξετάσεις και στην Β και στην Γ λυκείου
γ) Στο τέλος είχε ο μαθητής μόρια και στα 5 επιστημονικά πεδία (τα οποία καθορίζονταν ανάλογα με τους συντελεστές του κάθε μαθήματος). Δεν χάνονταν μαθητές. Όλοι (οι 70.000 περίπου καλύτεροι) κάπου περνούσαν.
δ) Ο βαθμός της Β λυκείου έπαιζε ρόλο στον τελικό βαθμό κατά 30% και της Γ λυκείου κατά 70% . Αν ο βαθμός της Β λυκείου ήταν χαμηλότερος από τον βαθμό της Γ, δεν έπαιζε ρόλο στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού. Λειτουργούσε μόνο υπέρ του μαθητή για να τον ανεβάσει στα μόρια. Ουσιαστικά δηλαδή οι εξετάσεις ήταν στην Τρίτη Λυκείου.
Ένα επίσης πολιτικό πρόβλημα είναι πότε το υπουργείο θα αποφασίσει το σύστημα εισαγωγής; Εδώ και τρία χρόνια εξαγγέλουν διάφορα πράγματα, ανακοινώσεις κτλ και δεν έχουν κατασταλάξει στο τι θα κάνουν. Θα τολμήσω να πω από αυτά που καταλαβαίνω (δοξα τω θεω μαθηματικά ξέρω) οτι μάλλον δεν ξέρουν τι τους γίνεται
α) γιατί δεν μπορούν να σταθμίσουν και να προβλέψουν τα αποτελέσματα των αποφάσεων τους σε ομάδες μαθητών (σύνολα) με διαφορετικά μαθήματα. Δεν ξέρουν Μαθηματικά.
β) δεν ξέρουν την Ιστορία των Πανελληνίων και τους εκάστοτε τρόπους εισαγωγής. Δεν έχουν επαφή με την Ελληνική Πραγματικότητα του 1970, του 1980 και του 1990 να αντλήσουν γνώσεις από την εμπειρία των προηγούμενων τρόπων εισαγωγής. Και πως να έχουν άλλωστε αφού οι περισσότεροι σύμβουλοι αποφοίτησαν από Κολέγια και σπούδασαν στο εξωτερικό.
Εν ολίγοις ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΜΑΣ !!!!!

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΠΟΛΗ - ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ.


Αν πρόκειται για τον Μέγα Αλέξανδρο, είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑΣ σημασία ανακάλυψη. Δεν αναφέρομαι μόνο στην αλλαγή του τουριστικού χάρτη της περιοχής (που φυσικά είναι ευπρόσδεκτος) ούτε για την διαμάχη με τους Σκοπιανούς και τις μπούρδες που τόσα χρόνια υποστηρίζουν. Αναφέρομαι οτι θα τοποθετήσει την Αμφίπολη και την ευρύτερη περιοχή Σερρών - Δράμας - Καβάλας ως ένα σημείο αναφοράς παγκοσμίου ενδιαφέροντος. Θα γίνει ένα από δέκα πιο αναγνωρίσιμα και άξια επισκέψης σημεία του πλανήτη (π.χ. ένας Κινέζος θα μεγαλώνει με τον πόθο κάποια στιγμή να επισκεφτεί τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου). Θα επηρεάσει και τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων που κατοικούμε στην γύρω περιοχή. Αυτό που έχω ως απορία είναι πως οι τόσο καχύποπτοι και υποψιασμένοι συνήθως Έλληνες δεν είχαμε ακούσει τίποτα για το Μνημείο. Ισως μεταξύ των ντόπιων Σερραίων και Καβαλιωτών της γύρω περιοχής κάτι να σιγοψυθιζόταν αλλά δεν νομίζω να υπήρχε διαδεδομένη φήμη. Το μνημείο κάποιοι το έχτισαν, κάποιοι το έβλεπαν. Ακόμα και να θάφτηκε κάποια στιγμή, οι ντόπιοι θα έπρεπε να το διαδίδουν ως φήμη ή ως παραμύθι στα παιδιά τους και στα εγγόνια τους και έτσι να μεταδιδόταν από γενιά σε γενιά κυρίως αν αφορούσε τον Μέγα Αλέξανδρο. Κοντός ψαλμός Αλληλούια !!!! 

  http://www.theguardian.com/artanddesign/2014/oct/13/vast-mosaic-uncovered-in-northern-greece-depicts-hermes-leading-chariot?CMP=fb_gu

ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ - GOOGLE.


Στην αναζήτηση "ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΠΑΛ", το ιστολόγιο βρίσκεται στην δεύτερη θέση στην μηχανή αναζήτησης της Google.





ΚΥΚΛΟΣ - ΗΜΙΤΟΝΑ - ΣΥΝΗΜΙΤΟΝΑ - ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ - ΠΡΟΘΕΜΑΤΑ - ΛΟΓΑΡΙΘΜΟΙ - ΦΥΣΙΚΗ ΛΥΚΕΙΟΥ.


Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014

ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ

 Ένα από τα περιεκτικότερα άρθρα σχετικά με την Μικρασιατική Καταστροφή. Ο τίτλος του άρθρου είναι "Μικρασιατική Καταστροφή - Ένα Έγκλημα της Δεξιάς". Δημοσιεύτηκε στο https://pontosandaristera.wordpress.com/

https://pontosandaristera.wordpress.com/2009/09/13/13-9-2009/

Γαράσαρη: Νικόπολη 1856 – Έγγραφη διαμαρτυρία των Ελλήνων γ...

Η Ιστορία των προγόνων μου...



Γαράσαρη: Νικόπολη 1856 – Έγγραφη διαμαρτυρία των Ελλήνων γ...:    Μία ακόμη ψηφίδα προσθέτουμε στην προσπάθεια να μάθουμε περισσότερα για την ιστορία της προγονικής μας πατρίδας. Πρόκειται για μια ε...